Membri ja akavalainen ammattiliitto toteutti uudenlaisen kokeilun työsuhdeneuvonnan tarjoamisesta chat-palveluna jäsenille. Palvelu oli avoinna arkisin 9-16 samoilla aikatauluilla kuin liiton jäsenpalvelukin. Kokeilu kesti tammikuun puolesta välistä alkaen yhteensä kahdeksan viikkoa. Kokeilun tulokset olivat erittäin myönteisiä monellakin mittarilla.
”Ylpeänä tarjoamme edelläkävijyyden strategiamme mukaisesti jäsenillemme ensimmäisenä liittona lakipalveluita näin laajalla aukioloajalla chat-kanavassa.”
Liiton asiakaskokemusjohtaja
Kahden kuukauden kokeilun aikana yhteydenottoja chatin kautta tuli yhteensä 50 kpl ja näistä 45 pystyttiin ratkomaan jäsenen toivomalla tavalla suoraan chatissa. Vain 5 kpl jouduttiin välittämään edelleen työsuhdeneuvontaan liiton omien lakimiesten ratkaistaviksi. Näissäkin tapauksissa chatissa oli jo kerätty pohjatiedot valmiiksi, joten asiaa hoitava lakimies pääsi nopeasti alkuun.
Chatin kautta tulleiden yhteydenottojen teemat olivat yhtä moninaisia, kuin perinteisesti liiton työsuhdeneuvontaan tulevat yhteydenotot. Chatissa pystytään myös lähettämään liitetiedostoja, joten sopimusten kommentointi onnistuu kätevästi saman keskustelun aikana.
Jäsenet olivat tyytyväisiä uudesta tavasta hoitaa asiointia lakimiehille. Jäsenet kokivat saavansa vastauksen mieltä askarruttaviin kysymyksiin helposti ja nopeasti myös silloin, kun työpaikalla puhelimessa asiointi ei syystä tai toisesta onnistu. Keskimääräinen vastausaika keskusteluissa oli noin 1 min 30 sekuntia.
”Upeaa palvelua chatissa, teiltä saa aina apua ja neuvoja 🙂 Kiitos!”
Palvelu toteutettiin käyttäen liiton olemassa olevaa Freshchat-palvelua. Yhteydenoton aluksi jäsensihteeri tarkisti jäsenyyden voimassaolon ja ohjasi sen jälkeen keskustelun päivystävälle lakimiehelle. Lopuksi keskustelusta luotiin tiketti, joka sisältää koko käydyn keskustelun sisällön ja liiton lakimiehet pääsevät tarvittaessa tarkastelemaan sitä. Mikäli asiassa vaadittiin vielä toimenpiteitä liiton lakimieheltä, jätettiin tiketti avoimeksi, jolloin se ilmestyi juristien työjonoon käsiteltäväksi.
Tarjoamme nyt kaikille liitoille Lakichat-palvelua, jolla voidaan parantaa palvelua, laajentaa kanavavalikoimaa, pienentää liiton lakimiesten työkuormaa sekä viedä jäsenen asiakaskokemus uudelle tasolle nykyaikaisella tavalla. Ota yhteyttä, niin jutellaan lisää!
Tomi Kouva
gsm 050 321 9589
email tomi@membri.fi
TOMI KOUVA
050 321 9589
tomi@membri.fi
KAI VAVULI
050 518 4779
kai@membri.fi
JARI VARONEN
040 553 5243
jari@membri.fi